Deloitte Digital wzmacnia dział Experience Design
Deloitte Digital wzmacnia dział Experience Design

Bartłomiej Kozieł objął funkcję szefa działu XD w Deloitte Digital

Deloitte Digital wzmacnia dział Experience Design

Opublikowany

Bartłomiej Kozieł, posiadający 10-letnie doświadczenie w branży XD, objął funkcję szefa działu Experience Design w Deloitte Digital. Zespół realizuje zadania z obszaru kompleksowych rozwiązań w zakresie User Experience i Service Design, jako elementu transformacji cyfrowej. 

Projektowanie doświadczeń, czyli całościowe definiowanie doznań odbiorcy w kontakcie z danym produktem, usługą lub marką, staje się obecnie jednym z kluczowych wyzwań, z jakimi mierzą się zarządzający firmami i osoby odpowiadające za strategie cyfrowe oraz tworzenie innowacji w przedsiębiorstwach. Dzięki połączeniu globalnych kompetencji branżowych i doświadczeń w konsultingu strategicznym ze specjalistyczną wiedzą w zakresie budowania strategii user experience, Deloitte Digital proponuje klientom produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb biznesowych.
Żyjemy w czasach niespotykanej dotąd konkurencji, a także konsumentów i użytkowników świadomych i przyzwyczajonych do wygodnych rozwiązań, co stanowi podwójne wyzwanie dla biznesu. Aby się wyróżnić, nie wystarczy już, by produkt był po prostu funkcjonalny. Konsumenci wybierają usługi „skrojone” pod ich potrzeby – inspirujące i wywołujące w nich pozytywne emocje. Dobry produkt to taki, który powstaje w oparciu o wiedzę o przyzwyczajeniach, emocjach i postawach przyszłego konsumenta – mówi Bartłomiej Kozieł, szef działu User Experience w Deloitte Digital. – Takie podejście możliwe jest dzięki experience design. Umiejętne wykorzystanie projektowania doświadczeń może zwiększyć konkurencyjność marki na rynku. Jest to widoczne zwłaszcza w przypadku branż o dość zbliżonej ofercie, np. w bankowości, telekomunikacji, sektorze ubezpieczeń, gdzie właśnie doświadczenie klienta może okazać się kluczowe przy wyborze oferty danego podmiotu – dodaje.
Bartłomiej Kozieł z branżą związany jest od 2006 roku, obecnie objął stanowisko szefa działu XD w Deloitte Digital. W ten sposób firma realizuje proces rozbudowy i wzmacniania zespołu Experience Design Central Europe. Dział planuje długofalowo powiększać grono ekspertów, w związku z projektem wdrażania nowych produktów i usług.
Aby móc wypracować wysokiej jakości ofertę user experience, konieczne jest wykorzystanie zasobów płynących z wielu dziedzin – technologii, marketingu, projektowania graficznego i użytkowego. W zespole XD posiadamy ekspertów o wieloletnim doświadczeniu m.in. z branży finansowej, retail i TMT. Dzięki temu jesteśmy w stanie proponować rozwiązania dopasowane do otoczenia biznesowego naszych klientów – mówi Hubert Anyżewski, Experience Design Leader, Deloitte Digital CESystematyczne wzmacnianie zespołu pozwala nam na bieżąco identyfikować i odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynkowe oraz projektować rozwiązania światowej klasy – podsumowuje.
Bartłomiej Kozieł karierę rozpoczął w krakowskim startupie, gdzie zdobywał pierwszą praktyczną wiedzę i kompetencje w zakresie UX. Następnie, przez trzy lata pracował w agencji Artegence, początkowo na stanowisku architekt informacji, później jako lider zespołu architektów informacji. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora w Efigence, gdzie był odpowiedzialny za realizację kluczowych projektów dla sektora bankowego. Pracował również w warszawskim oddziale Comarch. W 2014 roku objął stanowisko szefa produktu w „Gazecie Wyborczej”. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu rozwiązań dla branż finansowej i medialnej. Jest wykładowcą na studiach UX Design w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz prelegentem i uczestnikiem konferencji krajowych oraz zagranicznych o tej tematyce.

Zespół Experience Design to dawny zespół uselab, który dołączył do Deloitte Digital CE w czerwcu 2016 rok. Zespół liczy ponad 25 ekspertów specjalizujących się w branżach FSI, TMT, Pharma, Reatail. Od 10 lat jest liderem w regionie w obszarze projektowania i wdrażania produktów i usług (UX Design, Service Design) oraz badania i doradztwa w zakresie Customer Experience (CX). W tym czasie zrealizował ponad 350 projektów dla 25 rynków. Należy do międzynarodowej sieci firm UX Fellows. Specjaliści Experience Design Deloitte Digital na co dzień pracują w nowoczesnym studio w sercu Saskiej Kępy oraz posiadają własne najbardziej zaawansowane laboratorium użyteczności w Warszawie.


Kopiuj tekst

Udostępnij

Cyfrowi konsumenci nie wybaczają błędów - customer experience warunkiem utrzymania się na rynku

Co 10 lat pojawia się dziesięć razy więcej urządzeń mających możliwość podłączenia do sieci. Szacuje, się, że w 2020 roku ich liczba wyniesie 70 miliardów, a w 2030 – bilion. Wraz z nowymi technologiami zmienia się interakcja pomiędzy klientem a firmą, jak i oczekiwania konsumentów względem oferowanych usług. Według prognoz Babson Olin School Of Business, 40 proc. firm z Fortune 500 (ranking największych amerykańskich przedsiębiorstw) w ciągu następnych 10 lat przestanie istnieć. Jak zauważają eksperci Deloitte Digital, w obliczu cyfrowych zmian, aby zachować konkurencyjną pozycję, potrzebne jest przemodelowania biznesu - uczynienia go klientocentrycznym.