Projektowanie doświadczeń, czyli całościowe definiowanie doznań odbiorcy w kontakcie z danym produktem, usługą lub marką, staje się obecnie jednym z kluczowych wyzwań, z jakimi mierzą się zarządzający firmami i osoby odpowiadające za strategie cyfrowe oraz tworzenie innowacji w przedsiębiorstwach. Dzięki połączeniu globalnych kompetencji branżowych i doświadczeń w konsultingu strategicznym ze specjalistyczną wiedzą w zakresie budowania strategii user experience, Deloitte Digital proponuje klientom produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb biznesowych.

Żyjemy w czasach niespotykanej dotąd konkurencji, a także konsumentów i użytkowników świadomych i przyzwyczajonych do wygodnych rozwiązań, co stanowi podwójne wyzwanie dla biznesu. Aby się wyróżnić, nie wystarczy już, by produkt był po prostu funkcjonalny. Konsumenci wybierają usługi „skrojone” pod ich potrzeby – inspirujące i wywołujące w nich pozytywne emocje. Dobry produkt to taki, który powstaje w oparciu o wiedzę o przyzwyczajeniach, emocjach i postawach przyszłego konsumenta – mówi Bartłomiej Kozieł, szef działu User Experience w Deloitte Digital. – Takie podejście możliwe jest dzięki experience design. Umiejętne wykorzystanie projektowania doświadczeń może zwiększyć konkurencyjność marki na rynku. Jest to widoczne zwłaszcza w przypadku branż o dość zbliżonej ofercie, np. w bankowości, telekomunikacji, sektorze ubezpieczeń, gdzie właśnie doświadczenie klienta może okazać się kluczowe przy wyborze oferty danego podmiotu – dodaje.

Bartłomiej Kozieł z branżą związany jest od 2006 roku, obecnie objął stanowisko szefa działu XD w Deloitte Digital. W ten sposób firma realizuje proces rozbudowy i wzmacniania zespołu Experience Design Central Europe. Dział planuje długofalowo powiększać grono ekspertów, w związku z projektem wdrażania nowych produktów i usług.

Aby móc wypracować wysokiej jakości ofertę user experience, konieczne jest wykorzystanie zasobów płynących z wielu dziedzin – technologii, marketingu, projektowania graficznego i użytkowego. W zespole XD posiadamy ekspertów o wieloletnim doświadczeniu m.in. z branży finansowej, retail i TMT. Dzięki temu jesteśmy w stanie proponować rozwiązania dopasowane do otoczenia biznesowego naszych klientów – mówi Hubert Anyżewski, Experience Design Leader, Deloitte Digital CESystematyczne wzmacnianie zespołu pozwala nam na bieżąco identyfikować i odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynkowe oraz projektować rozwiązania światowej klasy – podsumowuje.

Bartłomiej Kozieł karierę rozpoczął w krakowskim startupie, gdzie zdobywał pierwszą praktyczną wiedzę i kompetencje w zakresie UX. Następnie, przez trzy lata pracował w agencji Artegence, początkowo na stanowisku architekt informacji, później jako lider zespołu architektów informacji. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora w Efigence, gdzie był odpowiedzialny za realizację kluczowych projektów dla sektora bankowego. Pracował również w warszawskim oddziale Comarch. W 2014 roku objął stanowisko szefa produktu w „Gazecie Wyborczej”. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu rozwiązań dla branż finansowej i medialnej. Jest wykładowcą na studiach UX Design w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz prelegentem i uczestnikiem konferencji krajowych oraz zagranicznych o tej tematyce.

Zespół Experience Design to dawny zespół uselab, który dołączył do Deloitte Digital CE w czerwcu 2016 rok. Zespół liczy ponad 25 ekspertów specjalizujących się w branżach FSI, TMT, Pharma, Reatail. Od 10 lat jest liderem w regionie w obszarze projektowania i wdrażania produktów i usług (UX Design, Service Design) oraz badania i doradztwa w zakresie Customer Experience (CX). W tym czasie zrealizował ponad 350 projektów dla 25 rynków. Należy do międzynarodowej sieci firm UX Fellows. Specjaliści Experience Design Deloitte Digital na co dzień pracują w nowoczesnym studio w sercu Saskiej Kępy oraz posiadają własne najbardziej zaawansowane laboratorium użyteczności w Warszawie.


Marta Krajenta

Marketing and Communications Manager

Deloitte Digital

mkrajenta@deloittece.com

+48 605 103 650

Katarzyna Sadło

Clear Communication Group

ks@clearcom.pl

+48 512 641 997

Powiązane artykuły

Marcin Poradka wzmacnia dział producencki części agencyjnej Deloitte Digital
Do działu producenckiego Deloitte Digital, zarządzanego przez Małgorzatę Pujszo, dołączył Marcin Poradka. Do jego głównych zadań należy nadzór nad powstawaniem materiałów ATL dla klientów agencji.
Zespół uselab dołącza do Deloitte Digital
Deloitte Digital wzmacnia kompetencje w obszarze Experience Strategy & Design: do Deloitte Digital dołączył zespół uselab, pioniera i lidera kategorii usług z zakresu User Experience i Customer Experience na polskim rynku i jednej z najbardziej doświadczonych firm strategiczno-projektowych w regionie. Dzięki połączeniu skali i doświadczeń globalnej sieci Deloitte Digital ze specjalistyczną wiedzą i innowacyjnym podejściem uselab możliwe będzie zaproponowanie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie Experience Strategy & Design, jako część oferty w zakresie transformacji cyfrowej. Usługi będą oferowane w regionie Europy Środkowej pod marką Deloitte Digital CE.
Adam Sierociński i Antoni Kamiński w Deloitte Digital
Team kreatywny – Adam Sierociński (copywriter) i Antoni Kamiński (art director) – przechodzi z Leo Burnett do Deloitte Digital. Dołączają do zarządzanego przez Michała Owczarka działu Strategy+Creative. Są autorami wielu kampanii nagradzanych w prestiżowych konkursach reklamowych, w Polsce i zagranicą.
Werner Puchert - z Deloitte Digital South Africa do Deloitte Digital CE w Warszawie
Deloitte Digital w Polsce wzmocnił Werner Puchert, który dołączył do zespołu jako szef działu Experience Design. Werner ma 14-letnie doświadczenie w branży digital. Do Warszawy przechodzi z Deloitte Digital South Africa. Wcześniej pracował m.in. w agencji TBWA Johannesburg (RPA) jako Digital Strategy Director.

Cyfrowi konsumenci nie wybaczają błędów - customer experience warunkiem utrzymania się na rynku

Co 10 lat pojawia się dziesięć razy więcej urządzeń mających możliwość podłączenia do sieci. Szacuje, się, że w 2020 roku ich liczba wyniesie 70 miliardów, a w 2030 – bilion. Wraz z nowymi technologiami zmienia się interakcja pomiędzy klientem a firmą, jak i oczekiwania konsumentów względem oferowanych usług. Według prognoz Babson Olin School Of Business, 40 proc. firm z Fortune 500 (ranking największych amerykańskich przedsiębiorstw) w ciągu następnych 10 lat przestanie istnieć. Jak zauważają eksperci Deloitte Digital, w obliczu cyfrowych zmian, aby zachować konkurencyjną pozycję, potrzebne jest przemodelowania biznesu - uczynienia go klientocentrycznym.